Rapportages ontwikkeling
WFM Consultancy ziet een rapportage is als een scenario. Een goed scenario heeft een introductie en verloop naar een clue of ontknoping. Deze verhaallijn is verstandig om op te nemen in een rapportage.
Een goede rapportage heeft ook deze onderdelen, met een intro (titel en uitstraling), een verhaal (welke oorzaken hebben we inzichtelijk gemaakt) en een plot, oftewel: de acties die zijn uitgezet.
Voor elke rapportage is het belangrijk de doelgroep in beeld te hebben, je kunt je lezer van een rapportage meenemen in het doel van de rapportage namelijk het inzicht naar een verandering.
Introtitel, scoop van rapportage.
Oorzaak, oorzaak, oorzaak
Gevolg, gevolg.
Acties.
WFM stappen:
Forecast
Budgetproces
Capaciteitsplan
Forecast
Planning
Poolmanagement
Urenplanning
Roosteren
Traffic
Dagsturing
Adherence
Rapportage
KPI’s
Analyse
Advies
WFM Consultancy
Postbus 166
2394 AN Hazerswoude
@: info@WFM
M: +31 6 48 11 03 28