Advies geven
Doe je stropdas om, presenteer je analyse en deel (nu dus wel) je advies. Benoem voordelen, nadelen, aandachtspunten en mogelijke valkuilen. Verhul ze niet; het is beter om ze vooraf te benoemen met een argument waarom ze omzeild of genegeerd kunnen worden.
Let op bij je advies, weet wat je advies is en wat het doel is wat je wilt bereiken.
Zorg dat je pakkende en verklarende voorbeelden geeft. (Weet daarbij wat je aanhoorders aanspreekt)
Tip van WFM Consultancy :
– zet altijd je naam en het tijdstip onder je advies. Het is immers jouw advies en het moment waarop je dit geeft kan later nog wel eens van belang zijn. Efficiency voor een financieel manager is kosten besparing, voor een people manager is het verlaging van werkdruk.
– bespreek gevoelige onderwerpen voor met deelnemers aan de presentatie, zodat ze niet worden verrast tijdens het verhaal. Deel eventueel vooraf de presentatie, let wel op dit betekend ook dat er meer op inhoud kan worden ingegaan.
– zorg dat je verhaal compleet en rond is. Er is een reden voor het advies, er is een argumentatie en er zal een beslissing volgen. (Ook niets doen is een beslissing.)
WFM Consultancy staat organisaties graag bij in advies of uitwerking van analyses.
WFM stappen:
Forecast
Budgetproces
Capaciteitsplan
Forecast
Planning
Poolmanagement
Urenplanning
Roosteren
Traffic
Dagsturing
Adherence
Rapportage
KPI’s
Analyse
Advies
WFM Consultancy
Postbus 166
2394 AN Hazerswoude
@: info@WFM
M: +31 6 48 11 03 28