Dedicated to Improving the Customer Experience
COPC Inc. adviseert toonaangevende merken over de hele wereld om strategie-, programma(ontwikkeling) en implementatieservices te leveren om de activiteiten die de klantervaring ondersteunen te verbeteren.
COPC Inc. helpt bedrijven hun omzet te verhogen, de klanttevredenheid te verbeteren
en merkloyaliteit op te bouwen door basisoorzaken van klantproblemen aan te pakken
en complexe klantreizen beter te beheren.
COPC Inc. is gespecialiseerd in klantbelevingsactiviteiten, callcenters, kwaliteit, leverancierbeheer, inkoop en strategische inkoop.
Customer Operations Performance Center
De COPC standaard is een internationaal toegepast besturingssysteem, dat op de afhandeling van klantcontact is gericht. Het is een afkorting van Customer Operations Performance Center.
In 1996 werd de COPC Inc. opgericht om de nieuwe standaard te bevorderen en commercieel te exploiteren. Deze commerciële exploitatie bestaat voornamelijk uit het auditeren en certificeren van contactcenters.
De COPC standaard is ontstaan, doordat verschillende Amerikaanse bedrijven zoals Dell, Motorola en American Express ontevreden waren over de uitbesteding van hun klantcontact.
Ze hadden de behoefte om de kwaliteit van het klantcontact meetbaar te maken. Zodoende heeft een groep contactcenter-consultants een standaard ontwikkeld, waarmee binnen contactcenters beter op kosten en kwaliteit gestuurd kan worden.
Het officiële COPC-keurmerk kan alleen door bedrijven behouden worden, wanneer zij zich tweejaarlijks laten certificeren. Door middel van deze standaard kunnen de kwaliteit en prestaties van klantcontact gemeten worden en inzichtelijk worden gemaakt.
De bevindingen van circa 200 toonaangevende klantcontactcenters uit de hele wereld hebben model gestaan voor deze standaard.
Voordelen van de COPC standaard
Het succes van deze standaard ligt in het feit dat het zich direct bewijst. Contactcenters worden zienderogen kwalitatief beter. Volgens COPC is er een direct verband tussen het afhandelen van klantcontacten en de service, kwaliteit, klanttevredenheid en kosten: door een juiste afhandeling zijn klanten tevreden en zullen de kosten afnemen. Daarnaast is er door COPC direct inzage in de uitvoering van klantcontact. Klanten worden daardoor op een consistente en consequente benaderd en geholpen.
Bron: COPC.com
WFM stappen:
Forecast
Budgetproces
Capaciteitsplan
Forecast
Planning
Poolmanagement
Urenplanning
Roosteren
Traffic
Dagsturing
Adherence
Rapportage
KPI’s
Analyse
Advies
WFM Consultancy
Postbus 166
2394 AN Hazerswoude
@: info@WFM
M: +31 6 48 11 03 28