Analyse

Analyseren is misschien wel het leukste onderdeel van WFM, omdat het maatwerk is.
Maar ook het meest bijzondere onderdeel van WFM, het moet je ook liggen. In cijfers duiken en daaruit patronen halen die kunnen bijdrage tot nieuwe keuzes.

Tip: Kom zelf eens eigenhandig met analysevoorstellen bij je manager: bereid het voor zonder dat het al te veel werk kost en overtuig waarom je een analyse moet uitwerken.

Combineer alle WFM-facetten bij de analyse en toetst eventueel de haalbaarheid of het draagvlak van je voorstel bij anderen, voordat je het in een analyse-overzicht presenteert. Sluit uit dat je aannames doet en onderzoek en onderbouw je argumenten.
Maar, stuur niet aan op een beslissing, anders maak je geen analyse, maar geeft je een advies.
En het moet juist zijn dat een goede analyse leidt tot advies voor beslissingen.

Tip: Door tijdgebrek is analyse vaak het ondergeschoven kindje bij WFM, zorg dus dat je er voldoende tijd voor vrij kunt maken.

WFM Consultancy
Postbus 166
2394 AN Hazerswoude

@: info@WFM
M: +31 6 48 11 03 28