Exitproces
Een exitgesprek is een onderdeel van het exitproces. In het exitproces worden alle accounts van de ex-medewerker opgezegd en alle toegangen afgesloten. Mogelijk kunnen bepaalde accounts, in verband met dataverlies, pas na enkele maanden worden afgesloten.
Door in het exit proces een checklist op te nemen, vervuilen systemen niet en ontstaat ook niet het gevaar dat een ex-medewerker nog toegang heeft tot gebouwen of systemen.

Door ‘exit’ als een verloftype op te nemen (wellicht onder een andere naam), wordt inzichtelijk waar, welke uren verloren zijn gegaan in het rooster door de uitstroom van medewerkers. Redenen om ‘exit’ in te roosteren, zijn: 

– De medewerker zegt zelf zijn werk op en komt niet meer
– De teammanager/organisatie kiest ervoor om versneld afscheid te nemen
– De medewerker heeft andere baan en in overeenstemming met teammanagement wordt versneld afscheid genomen

Gebeurtenissen als deze hebben effect op het rooster. Met exitverlof wordt het effect goed in kaart gebracht, net als de uren rapportage.

WFM Consultancy
Postbus 166
2394 AN Hazerswoude

@: info@WFM
M: +31 6 48 11 03 28