Meldpunt van ziekte
Voor medewerkers dient er een centraal punt te zijn voor ziekmeldingen, dat op gezette tijden bereikbaar is. Daarnaast dient er een afspraak te zijn voor op welk tijdstip de melding wordt gedaan; vaak is dit tussen 7:00 en 9:30 uur. Het meldpunt kan een teammanagerstelefoon of een traffic- telefoon zijn. Wanneer de telefoon gaat bij de teammanager, wordt informatie doorgegeven aan Traffic.
Gaat de telefoon bij Traffic, dan neemt Traffic alleen de ziekmelding aan en gaat niet inhoudelijk in op oorzaken of afspraken. Dit is taak voor de teammanager.
Het uitgangspunt is dat Traffic gaat over de gevolgen op de bezetting en dat de teammanager de persoonlijke en administratieve taken op zich neemt. Wordt de ziekmelding goed geregistreerd richting HR? Wat kan de organisatie doen om van de ziekmelding een betermelding te maken? Is alternatief werk een optie, of aangepast tijden? Is re-integratie nodig?
WFM volgt in de laatste gevallen altijd de afspraak met de teammanager. Door goed te registeren en te rapporteren, kunnen teammanagers worden gevoed met mogelijke opties. Kortom, maak hierover goede, organisatie gebonden afspraken.
WFM stappen:
Forecast
Budgetproces
Capaciteitsplan
Forecast
Planning
Poolmanagement
Urenplanning
Roosteren
Traffic
Dagsturing
Adherence
Rapportage
KPI’s
Analyse
Advies
WFM Consultancy
Postbus 166
2394 AN Hazerswoude
@: info@WFM
M: +31 6 48 11 03 28