Conflict in WFM proces
Het WFM proces maakt de conflicten in Workforce Management inzichtelijk: een WFM’er moet enerzijds rapporteren aan de directie en in gesprek gaan over budget– en cijfermatige inzichten, maar moet ook in gesprek gaan met medewerkers en zal soms empathie moeten tonen voor persoonlijke wensen en eisen. Planners en trafficers die enerzijds zakelijk moeten zijn en moeten zorgen dat er genoeg medewerkers zitten, zullen soms ook moeten meegaan in persoonlijke voorkeuren, wensen en eisen van medewerkers. Daarnaast heeft een WFM’er kennis nodig van de techniek en werkprocessen van de organisatie. Kortom, het vereist een ander gespecificeerd profiel voor een WFM’er.

In het model hierboven is een duidelijk onderscheid in Strategische, Tactische en Operationele taken van WFM.
Was enkele jaren geleden WFM nog vooral uitvoerend (Planning en Traffic), tegenwoordig wordt er meer diepgang en specialisatie gevraagd.

WFM Consultancy en de opgestelde WFM trainingen geven veel aandacht voor dit vaak onderbelichte onderwerp binnen WFM. Ook geeft de training extra aandacht voor communicatie bewustzijn , iets dat feitelijk buiten WFM hoort, maar wat een essentiële vaardigheid is als WFM-er.
Door deze complexiteit gelooft WFM-Consultancy ook niet in de veel uitgevraagde “Allround WFM-er“.

WFM Consultancy
Postbus 166
2394 AN Hazerswoude

@: info@WFM
M: +31 6 48 11 03 28